برانكو ایوانكوویچ:

فوتبال مثل بازی ویدئویی نیست!

فوتبال مثل بازی ویدئویی نیست! لوازم ورزشی: سرمربی کروات تیم ملی فوتبال چین می گوید که هواداران باید در ورزشگاه حضور پیدا کنند تا تیم ملی این کشور بتواند برابر عربستان به پیروزی برسد.


به گزارش لوازم ورزشی به نقل از خبر آنلاین؛ تیم ملی چین فردا از ساعت 20: 00 به وقت پکن، در نخستین بازی خانگی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، به مصاف عربستان سعودی خواهد رفت. قبل از این بازی، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی چین در کنفرانس خبری شرکت کرد. ایوانکوویچ گفت: هیچ بازی ای آسان نیست و آنها باید تمام تلاش خودرا برای رویارویی با هر مسابقه به کار ببرند.
به گزارش ورزش سه، برانکو در ابتدا اظهار داشت: "به شما خوش آمد می گویم، من با هیجان به اینجا آمده ام و خوشحالم که خیلی از خبرنگاران را می بینم. اینجا دالیان، شهر فوتبال است و امیدواریم که هواداران استادیوم را پر کنند تا بتوانیم با یک بازی عالی از شما تشکر نماییم."
او همین طور وضعیت فعلی تیم را توضیح داد: "بازیکنان از نظر روحی و روانی به حالت عادی برگشته اند. لیو یانگ به سبب لطمه دیدگی نمی تواند در این بازی شرکت نماید. با دیدن این همه هوادار، تیم باید با یک عملکرد خوب و نتایج مثبت از حمایت های شما تشکر کند."
در نخستین بازی، چین در خارج از خانه با نتیجه 7-0 از ژاپن شکست خورد. بعد از این شکست، تیم ملی با فشار زیادی مواجه گردید. آیا در مقابل عربستان باید بدنبال تقویت دفاع بود یا حملات را افزایش داد؟ ایوانکوویچ در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: "شکست 7-0 در بازی گذشته واقعا نادر است. فوتبال غیرقابل پیش بینی است و ما باید با بهترین نتایج از این افت عبور نماییم. وقتی در قرعه کشی گروه ها متوجه شدیم که این گروه مرگ است و حریفان از تیم های ثابت در جام جهانی هستند، فهمیدیم که بازی کردن در این گروه خیلی مشکل خواهد بود."
او گفت: "از دیدارهای ابتدایی، بحرین و اندونزی نیز تیم های قابل توجهی هستند و می توانند تأثیر زیادی داشته باشند. هیچ بازی ای آسان نیست و ما باید بطور کامل آماده هر مسابقه باشیم. در فوتبال، نمی توان تنها بر روی حمله یا دفاع تمرکز کرد، ما باید بهترین نتیجه ممکن را کسب نماییم و البته دفاع در بازی های فوتبال پایه ای ترین بخش است."
ایوانکوویچ همین طور به تجربه خود در منطقه خلیج فارس و آشنایی با مانچینی اشاره نمود و در پاسخ به این پرسش که آیا این تجربه می تواند به تیم ملی چین در مقابل عربستان کمک نماید، اظهار داشت: "همان طور که می دانید، حالا هیچ راز خاصی وجود ندارد. نکته اصلی این است که چگونه بازیکنان در موقعیت های مختلف بازی کنند و به موقعیت های بازی واکنش نشان دهند. بازیکنان عربستان سعودی تجربه زیادی دارند و بطور مکرر در جام جهانی شرکت کرده اند. در دوره قبلی، آنها قهرمان آخرین دوره، آرژانتین را شکست دادند. ما باید به حریف احترام بگذاریم. لیگ عربستان سعودی خصوصاً در دو سال اخیر، سرمایه گذاری های زیادی داشته و سطح آن بالا رفته است و این مسئله به آنها کمک خواهدنمود."
او همین طور از مانچینی تمجید کرد و اظهار داشت: "سرمربی حریف، قهرمان اروپا است و توانسته ایتالیا را به قهرمانی یورو برساند و تجربه او می تواند به تقویت قدرت تیم کمک نماید."
ایوانکوویچ در مورد تغییرات احتمالی در ترکیب و سیستم تیم برای بازی با عربستان، گفت: "تیم نمی تواند یک شبه تغییرات عمده ای در استراتژی و تفکرات خود بوجود آورد. بعد از این مدت آماده سازی، سبک بازی ما شکل گرفته است. ما تلاش می نماییم که بازیکنان در پست های آشنا با باشگاه هایشان بازی کنند و از خاصیت های خود بهره ببرند تا بطور کلی بازی خوبی را انجام دهند. فوتبال واقعی مانند بازی های ویدیویی نیست و بازیکنان نیاز به عادت ها و ایده های خاص خود دارند و باید زمان زیادی را با هم تمرین کنند تا بهتر شوند. هر مربی فلسفه خاص خودرا دارد و بازیکنان نیز باید به تفکرات مختلف مربیان خود عادت کنند و این نیاز به زمان دارد."

258 258


1403/06/21
12:53:19
5.0 / 5
78
تگهای خبر: استادیوم , بازی , بازیكن , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
لوازم ورزشی
لوازم ورزشی
varzeshtools.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لوازم ورزشی محفوظ است

لوازم ورزشی

لوازم و ادوات ورزشی