مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی خبر داد
فرسودگی بیش از۷۱درصد ناوگان حمل و نقل همگانی کشور
مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی از فرسودگی بیش از 71 درصد خودرو های ناوگان حمل و نقل همگانی کشور آگاهی داد.
عبداله متولی در گفت و گو با ایسنا، درباره فرسودگی ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کشور اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بیش از ۲۳۳ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، کامیون و کامیونت در اختیار دارد که متاسفانه به جهت عدم توجه به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته بیش از ۷۱ درصد این خودرو ها فرسوده می باشند و بی شک این فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور یک معضل جدی قلمداد می شود.
وی ادامه داد: باید موضوع فرسودگی این ناوگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. باوجود این که در کلانشهرها نیز معضل فرسودگی خودرو های حمل و نقل عمومی وهمگانی مشهود است؛ اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار می باشند فشار مضاعفی را بر رانندگان به جهت استهلاک و هزینه های سنگین تعمیرات وارد کرده است.
وی افزود: در کلانشهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری ها در بانکها جهت ارائه تسهیلات به رانندگان جهت نوسازی بهره گرفته می شود. بی شک باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم برخوردار خصوصاً در حوزه نوسازی خودرو های فرسوده تدبیری اندیشیده شود و در صورت امکان از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بانکها نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بهره گرفته شود.
وی اشاره کرد: هم اکنون رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش درراستای تامین مسایل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، تامین قطعات، گرفتن تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه های تعمیرات با اهمیت ترین دغدغه های مدیران اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی است. در حقیقت در امتداد سیاست های دولت مردمی در خصوص کاهش آلام اقشار شریف و زحمت کش جامعه ؛ ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات موثری صورت گرفته که امیدواریم با حمایت دولت مردمی در بین مدت ؛ موفق به رفع ریشه ای خیلی از مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل همگانی شویم.
مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که متاسفانه اغلب قوانین و مصوبات با تمرکز و اولویت بر مسائل کلانشهرها تهیه و اجرا می شود، اضافه کرد: این رویکرد متاسفانه موجب مهاجرت گسترده به کلانشهرها می شود در صورتیکه باتوجه و توسعه شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر کشور می توان ضمن کاستن از مشکلات کلانشهرها ؛ از تبعات مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کاهش داد و رونق و پویایی را به شهرهای کمتر توسعه یافته هدیه داد که در همین رابطه توسعه و پشتیبانی از حمل و نقل همگانی می تواند بستر ساز سایر انواع توسعه در این شهرها باشد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب